Bijzondere bovenkerk van Missiehuis St. Michaël is geopend voor publiek
Een bezoek aan het Kloosterdorp kan niet zonder een bezoek aan de bijzondere dubbelkerk van het Missiehuis Sint Michaël. Twee kerken boven elkaar in verschillende stijlen.
De Onderkerk, een oord van bezinning en stilte, dient als gebedsruimte voor de kloostergemeenschap en haar gasten. De kunstenaar Will Horsten uit Kevelaer gaf de onderkerk in 1972 haar eigen kenmerkende karakter. Het is hem gelukt, om een oude kerkruimte op een zeer creatieve manier te verrijken met moderne elementen. Hier bevindt zich de sarcofaag met het lichaam van de heilige Arnold Janssen. De Bovenkerk is een van licht vervulde ruimte, waarvan de neogotische inrichting bijna volledig behouden bleef. Tijdens de zomermaanden wordt deze kerk vaker gebruikt voor grote vieringen, bijeenkomsten en orgel concerten.
Tevens is van 1 mei tot en met 31 oktober de bovenkerk op alle zondagen van 13.30 tot 16.30 uur opengesteld voor publiek, dat hier rondgeleid kan worden. De boven- en benedenkerk zijn toegankelijk via de ingang benedenkerk aan de Maaszijde.
Tijdens een rondleiding door leden van de Kerkwacht krijgt u een uniek inkijkje in deze prachtige neogotische kerk vol bijzondere details, rijke symboliek en inspirerende verhalen.
U bent van harte welkom op deze bijzondere plek van rust, historie en bezinning.
Daarnaast zijn wij op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die willen helpen om de openstelling van de bovenkerk ook in de toekomst mogelijk te maken.
Interesse? Mail naar:





